2,9 milliónyian használják legalább havi rendszerességgel az internetet, közülük 2,6 millióan legalább hetente egyszer körülnéznek a világhálón. Az internetet ennél többen próbálták ki, ugyanakkor még mindig a lakosság nagyobb részére igaz, hogy nem rendelkezik semmilyen személyes tapasztalattal az internettel, illetve az ott található tartalmakkal, szolgáltatásokkal kapcsolatban.
Bár az utóbbi években – néhány kisebb megtorpanástól eltekintve – dinamikus növekedést figyelhettünk meg az internetet használók számában, a jelenlegi 39 százalékos penetrációs szint nemzetközi viszonylatban még mindig alacsonynak mondható.
Ennek ellenére erre már sokan alapozzák vállalkozásukat illetve egészítik ki a meglévő offline értékesítésüket online értékesítéssel.Forrás: NRC piackutató Kft.
A felmérésből kiderül, hogy az internetezők 93%-a tájékozódik az interneten vásárlás előtt. Szinte minden vásárlás előtt, legyen ez termék vagy szolgáltatás, az internet felhasználók hasznos információt keresnek.
Napjainkban a techológiai fejlődésnek és a szélessávú internetnek köszönhetően, online szolgáltatások jönnek létre, hogy az internetezők még gyorsabban megtalálják a számukra fontos információkat.
Kérdés az, mi a hasznos információ az internet felhasználóknak és hol keresnek információt ?