Online-megkérdezést végeztek Düsseldorfban a szeptember végén megrendezett Business Travel Show ideje alatt arról, hogy milyen elvárásai vannak egy üzleti utazónak. Nem elsősorban a számok érdekelték ezúttal a kérdezőket, sokkal inkább a személyes szokások, kedvtelések, kívánságok és elvárások.
Az eredmények igen érdekes és sokszor váratlan tanulsággal szolgálnak minden szolgáltató számára és minél többet valósítanak meg ezekből, annál elégedettebbek lesznek az üzleti utazók és a konferenciavendégek.
A legfontosabb az üzleti utazó jó közérzete szempontjából (a megkérdezetteknek több mint 35%-a adta ezt a választ), hogy a szállodában jó legyen a szerviz, kényelmes legyen az ágy és a repülőn ki tudja nyújtani a lábát. 30%-uk tartja fontosnak a hatékony tervezést optimális érkezési időkkel és a közlekedési eszközök pontosságát. Jó társaság és némi szabadidő betervezése a programba - ezt 11% tartja fontosnak. A konferencia résztvevők 86%-a (!!!) részesíti előnyben az olyan széket a konferenciateremben, amelynek karfája is van, és majdnem a fele (45%) az U- ill. T formájú konferenciaasztal-felállítást szereti. Miközben a legtöbb hotel ceruzát és sima papírt készít a konferenciatermekbe, a résztvevők 42%-a inkább golyóstollal szeret jegyzetelni és ráadásul közel 62%-uk kockás papírt szeret használni. A legkedveltebb konferencia-snack a friss gyümölcs (42%). Süteményt, tortát, édességet csak a megkérdezettek 10%-a szeretne fogyasztani, noha minden szállodában elsősorban azzal traktálják őket. A legkedveltebb konferenciaital a buborék nélküli ásványvíz (40%), míg limonádét csak 3%, gyümölcslevet pedig csak 4% fogyasztana. A szállodában gyakran felkínált csokoládéhoz csak 22% ragaszkodik, a mentholos cukorkához 15%, a szőlőcukorhoz 13%. Tehát érdemes alaposan átgondolni a szállodáknak, hogyan változtassák konferencia bekészítéseiket. Vendégajándékként, apró figyelmességként a hotel részéről a megkérdezettek majdnem egynegyede valami "hasznosat" szeretne kapni: zsebkést, üvegnyitót, törölközőt, esernyőt, bőröndszíjat vagy nyakpárnát. 17%-ot tesz ki azok száma, akik Give-away-ként szívesen fogadnának szállodai ajándékutalványt, vagy egyéb más utazási, wellness, koncert vagy bevásárlási utalványt, esetleg egy technikai csecsebecsét mint pl. I-pod vagy USB-Stick. A szállodák részéről a konferencia utánra, privát tartózkodásra szóló ajánlatok úgyszólván teljesen feleslegesnek bizonyulnak, mivel a megkérdezettek közel 80%-a soha nem köti össze az üzleti útját a privát szabadságával. A megkérdezettek partnerüket sem szokták magukkal vinni, több mint 91%-uk alapvetően egyedül utazik ill. nagyon ritkán viszi magával a partnerét.
Forrás: rendezvenyvilag.hu