A blogunkról

Bemutatjuk a megszervezem.hu weboldalt, mint rendezvény navigátort!
Minden információt összegyűjtünk, ami jelenleg az interneten van rendezvénnyel, esküvővel kapcsolatban.
A blogon PR cikk megjelenítésére is van lehetőség, de kizárólag a partnereink számára.
Csatlakozzon partnerként!

Címkék

álomesküvő (61) bál (3) báli ruha (1) biofesztivál (2) blog (3) bor (29) borfesztivál (5) catering (3) cégadatbázis (1) ceremóniamester (11) csali (1) csokoládé (1) cukrászda (1) damjanovich (1) dekoráció (11) dilemma (1) eljegyzési gyűrű (4) előadó (2) előadóművész (1) emagazin (2) esküvő (199) esküvői csokor (12) esküvői kitűző (5) esküvői ruha (22) esküvői torta (11) esküvőszervező (88) event expo (2) e mail cím (1) fehér galamb (1) fellépő (2) fesztivál (2) fotós (21) fotózás (9) gasztro (1) gasztronómia (3) google (1) google adwords (2) hatékonyság (2) házasság (14) hellókarácsony (3) hostess (1) ingyen (1) internet; (2) internet marketing (2) internet stratégia (4) internet trend (1) iwiw (2) karácsony (8) kastély (29) kastély07 (1) kastélyszálló (7) kiállítás (4) közösségi oldal (1) landing oldal (3) látogatottság növelés (3) likör (1) link (1) linkapcsolat (2) marketing (3) meghívó (1) menyasszonyi csokor (6) menyasszonyi ruha (15) menyasszony tánc (7) mercus (1) milliomos szuletik (1) nászút (13) nyereményjáték (4) önbizalom (1) online (4) online iroda (4) online marketing (5) online mini képzés (1) online pr (1) online public relation (1) online vallalkozas (2) online vállalkozás (1) pálinka (1) pecabot (1) poker (1) ppc (1) program (1) reddit (1) rendezvény (103) rendezvényhelyszín (45) rendezvényhelyszín0 (1) rendezvényszervező (55) rendezvénytechnika (11) rss (1) sütemény (2) svédasztal (4) szerelem (1) színész (1) torkos csütörtök (1) újdonság (2) vásár (2) videós (1) virág (2) virágbolt (1) vőfély (21) web2 (1) web2.0 (1) weboldal (2) webrendezveny.hu (1) zenekar (1) zenész (3)

Stratégiai Partner

PR esküvők

2009.07.03. 10:48 | megszervező | Szólj hozzá!

Az „új gazdaság” nemzetközi és technikai feltételeinek kialakulásával párhuzamosan a marketingfelfogás is jelentős változáson ment át. Egyre nagyobb hangsúlyt kapott a kapcsolati marketing, a marketingdöntések előkészítésénél jobban bevonták a vevőt, keresték a kölcsönös előnyöket. A tömegcikk versenyben pedig a pozicionálás, a márkaépítést jelentő kommunikáció vette át a termék megkülönböztetés szerepét. A jó menedzser ma már tudja, hogy ha valamit el akar adni, rögtön három dolgot kell egyszerre értékesítenie, méghozzá ebben a sorrendben: azt a személyt, aki a szervezetet képviseli – tehát önmagát; a céget, amely a terméket előállította; majd legvégül a terméket. A meggyőzés csak akkor sikerülhet, ha a vezető el tudja érni, hogy közönsége érzelmileg elfogadja őt, hitelesnek és megbízhatónak tartja, képességei, ismeretei, szaktudása vagy tehetsége alapján alkalmasnak ítélik feladatai ellátására. A szervezeti vezető minden egyes szereplése minősíti szervezetét is.

A PR tevékenységet sikerességének nehezen mérhető volta ellenére egyre több szervezeti felsővezető, üzletember tartja kiemelten fontos tényezőnek munkája során. A híres sztárokhoz hasonlóan privát eseményeiket is felhasználják hírnevük öregbítésére és befolyásuk, hatalmuk megcsillantására. Esküvőik során igyekeznek mind különlegesebb ceremónián vendégül látni a násznépet. Az igazán látványos harc, mint mindenben, itt is a világ leggazdagabbjai között zajlik, akiknek frigyei olykor még a rekordok könyvébe is bekerülnek. A valaha volt legdrágább esküvői rekordot az acélmágnás L. N. Mittal, a legvagyonosabb indiai tartja lányának szervezett esküvőjével, amelynek fogadását a Versailles-i palotában tartották ezer meghívott jelenlétében. A vendégek szórakoztatását Kylie Minouge vállalta 520 ezer dollárért.
 
Bár Andrej Melnicsenko - az orosz MDM bankcsoport korábbi egyedüli tulajdonosa - „csak” a világ 514. leggazdagabb embere, jól feladta a leckét luxusesküvő ügyben. A 2002-es Miss Jugoszláviát a francia Riviárán vette feleségül, ahol tiszteletükre fellépett a mai sztárvilágból Christina Aguilera, Julio és Enrique Iglesias és Whitney Houston is.(8. kép) Az orosz milliárdos szertartására abban a régi orosz ortodox kápolnában került sor, amelyet az esküvő előtt a vőlegény kérésére Oroszországban szétszereltek és Franciaországba szállítottak. A hozzávetőleg 20 millió angol fontba került esküvő étlapját a világ legdrágább szakácsa állította össze, és a sok illusztris vendég között ott volt Putyin orosz elnök is.
És aki az esküvői PR-ben is „leg”-et produkált, az Bill Gates volt. 1994 szilveszterén 1 millió dolláros pazar, római katolikus ceremónia során kötött házasságot egy kolléganőjével a tengerparton, a Hawaii szigetek egyik tagján. A megjelent hírességek között több milliárdos is jelen volt. Az esküvői ünnepségek hetére Gates állítólag lefoglalta az összes lanai hotelszobát és kibérelte az összes helikoptert Maui-n, hogy a fotósok ne szaglászhassanak. Még a Washington Post riportereit is kitiltották, annak ellenére, hogy a kiadó első embere is a meghívottak közt szerepelt. Ők tiszteletben tartották Gates kérését, de nem minden újságíró volt ilyen megértő. A felbérelt biztonsági őrök és a helyi rendőrség elfogott néhány riportert és elzavarták őket a szigetről, sőt egy seattle-i tévériportert még le is tartóztattak. Melinda Gates az esküvő után is a Microsoft-nál maradt, de annyira fontos a párnak a magánélet szentsége, hogy nemcsak a környezetüktől kértek teljes titoktartást, de még a menyasszony édesanyja is némasági fogadalmat tett.
 
Legyen akár személyes, akár üzleti, szervezeti célokat is szolgáló motivációja a magyar üzletembereknek, be kell látni, hogy a magyar esküvői PR-t ők űzik a legmagasabb fokon. Nyilván senki sem gondolja, hogy egy párnak 4-500 közeli rokona vagy barátja lenne, de azt elismerhetjük, ha tudatosan átgondolva állította össze a vendéglistát, sőt figyelt a protokollra és az ültetési rendre is. A legtöbb üzletember esküvőjén ma már teljes profizmussal találkozunk, valószínűleg ez azért van így, mert ők a mindennapi munkában is megszokták, hogy marketing- és PR szakemberekkel egészül ki csapatuk, továbbá kommunikációs ügynökségek segítik munkájukat. Így számukra természetes, hogy a magáneseményt is eseményként fogják fel, néha talán át is esnek a ló túlsó oldalára.
 
Gyakran előfordul, hogy a menedzser asszisztens küldi ki a meghívókat, vezeti a vendéglistát, várja a visszaigazolásokat, és a céges rendezvényeket szervező iroda esküvő szervezője gondoskodik a tökéletes kivitelezésről. Nyilván figyelni kell arra is, hogy ha például egy partnercégtől szélesebb kört hívnak meg, akkor ki ne maradjon olyan személy, aki ezért megsértődhetne és később akár árthatna. Ezt nevezik „Csipkerózsika effektusnak”, ugyanis a mesében is a keresztelőre véletlenül meg nem hívott tündér sötét bosszújának köszönhetően aludt el a királyi udvar minden tagja néhány száz évre. Sajnos, akár egy sértett partner is alkalmas lehet egyébként jó üzleti kapcsolatok elaltatására.
 
A menedzserekre nehezedő teher ellenére érheti persze a vád őket, hogy már-már egymásra licitálva lesz egyre inkább nemzetközi a meghívottak köre (kinél volt a legtöbb, vagy legkülönbözőbb országból származó vendég); hol volt nagyobb attrakció a fellépő művész és zenekar. Kinél volt a legeredetibb vendégeknek járó köszönetajándék (leginkább az üzleti reklámajándékra hasonlít), volt-e mixer, hastáncos, ökörsütés, csokoládé szökőkút, jégszobor, galambreptetés, vörös szőnyeg, tűzijáték, rózsasziromszórás helikopterről és még sorolhatnám. Persze nem kötelező részt venni a véget nem érő licitálásban, nem szükségszerű beengedni az üzletet a magánéletbe. Erre jó példa egy felsővezető trükkös megoldása, aki saját bevallása szerint is az elmúlt évek alatt felgyűlt nagyszámú üzleti kapcsolata és a protokoll szerinti visszahívási szabályok általi kötelezettségtől ódzkodva a legnagyobb titokban a világ másik végére „menekült” házasságot kötni. Egyszerűen nem szeretett volna kötelességszerűen több száz fős partin szerepelni, hiszen majd’ hetente teszi azt. A hosszú szabadság alatt valódi privát élményben részesültek, majd hazaérkezve a megfelelő fórumokon tájékoztatták a barátokat, ismerősöket, üzletfeleket az eseményről.

Forrás: eskuvoszervezes.blogter.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://megszervezem.blog.hu/api/trackback/id/tr201299920

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Címkék: esküvő

süti beállítások módosítása