A blogunkról

Bemutatjuk a megszervezem.hu weboldalt, mint rendezvény navigátort!
Minden információt összegyűjtünk, ami jelenleg az interneten van rendezvénnyel, esküvővel kapcsolatban.
A blogon PR cikk megjelenítésére is van lehetőség, de kizárólag a partnereink számára.
Csatlakozzon partnerként!

Címkék

álomesküvő (61) bál (3) báli ruha (1) biofesztivál (2) blog (3) bor (29) borfesztivál (5) catering (3) cégadatbázis (1) ceremóniamester (11) csali (1) csokoládé (1) cukrászda (1) damjanovich (1) dekoráció (11) dilemma (1) eljegyzési gyűrű (4) előadó (2) előadóművész (1) emagazin (2) esküvő (199) esküvői csokor (12) esküvői kitűző (5) esküvői ruha (22) esküvői torta (11) esküvőszervező (88) event expo (2) e mail cím (1) fehér galamb (1) fellépő (2) fesztivál (2) fotós (21) fotózás (9) gasztro (1) gasztronómia (3) google (1) google adwords (2) hatékonyság (2) házasság (14) hellókarácsony (3) hostess (1) ingyen (1) internet; (2) internet marketing (2) internet stratégia (4) internet trend (1) iwiw (2) karácsony (8) kastély (29) kastély07 (1) kastélyszálló (7) kiállítás (4) közösségi oldal (1) landing oldal (3) látogatottság növelés (3) likör (1) link (1) linkapcsolat (2) marketing (3) meghívó (1) menyasszonyi csokor (6) menyasszonyi ruha (15) menyasszony tánc (7) mercus (1) milliomos szuletik (1) nászút (13) nyereményjáték (4) önbizalom (1) online (4) online iroda (4) online marketing (5) online mini képzés (1) online pr (1) online public relation (1) online vallalkozas (2) online vállalkozás (1) pálinka (1) pecabot (1) poker (1) ppc (1) program (1) reddit (1) rendezvény (103) rendezvényhelyszín (45) rendezvényhelyszín0 (1) rendezvényszervező (55) rendezvénytechnika (11) rss (1) sütemény (2) svédasztal (4) szerelem (1) színész (1) torkos csütörtök (1) újdonság (2) vásár (2) videós (1) virág (2) virágbolt (1) vőfély (21) web2 (1) web2.0 (1) weboldal (2) webrendezveny.hu (1) zenekar (1) zenész (3)

Stratégiai Partner

Ki lehet esküvőszervező?

2009.06.25. 12:52 | megszervező | Szólj hozzá!

A házasságok az égben köttetnek, de az esküvőszervezőkre már inkább az Interneten találnak rá a párok. Magyarországon egyre többen bízzák profikra esküvőjüket. A boldogító igen elhangzik, vaku villan, mindenki szipog - és valaki a háttérben megkönnyebbülten felsóhajt. Mesterségének címere: esküvőszervező. A tengerentúlon a születésnaptól, keresztelőtől, esküvőn át egészen a temetésig szinte mindenre profi eseményszervezőt kérnek fel. Itthon a legutóbbi időkig fehér foltnak számított az esküvővállalás a hazai rendezvényszervezés palettáján. Némi fáziskéséssel is, de beindult a szakma önmarketingje. Legalábbis a szervezők szerint az utóbbi két-három évben hirtelen komoly kereslet támadt a szolgáltatásaik iránt.

Rendezvényszervezést felsőoktatásban bizonyos főiskolák, egyetemek kommunikáció, művelődésszervező, marketing szakán, illetve PR ill. rendezvényszervezés szakirányon tanulhatnak a diákok. Léteznek OKJ által elismert képesítést nyújtó rövidebb-hosszabb képzések, amelyek mind hasznos alapot nyújthatnak az esküvőszervezés rejtelmeiben való elmélyüléshez. Mindkét "szakmára" igaz azonban, hogy a szakmai elmélet alapjainak elsajátítása után, leginkább gyakorlatra és rutinra van szükség. Mindenekelőtt azonban rátermettség szükséges. Aki profi esküvőszervező kíván lenni, javasolt, hogy kezdjen bele az elméleti tanulmányokba, illetve ezzel párhuzamosan keressen munkát nagyobb rendezvény vagy PR ügynökségeknél, esetleg rendezvényhelyszíneknél. Ha bizonyítja tehetségét, az ügynökségeknél gyorsan lépegethet felfelé a ranglétrán is. Abban az esetben, ha az esküvőszervezéshez szükséges alapismeretekkel már rendelkezik, esetleg gyakorlata is van a vendéglátás, marketing vagy rendezvényszervezés területén, akár saját vállalkozásban is elkezdheti a tevékenységet.

Fontos a folyamatos önképzés, a terület részleteinek megismerése, elmélyülés a hagyományokban, külföldi szakirodalomban, s mivel divatszakmáról beszélünk, naprakésznek is kell lenni a trendeket illetően.

Az esküvőszervezés komplexebb és sokrétűbb feladat annál, mint megrendelni a szolgáltatásokat és felügyelni az esküvő menetét. Az Internet térhódításával megszűnt az a szolgáltatói hozzáállás, miszerint az esküvőkön nem kell annyira teljesíteni, mint pl. egy céges rendezvényen, hiszen ez a megrendelő jó esetben innentől megszűnik potenciális megrendelőnek lenni. Tegyük hozzá, a jobb üzleti érzékkel megáldott szolgáltatók már régóta tudják, nincs jobb reklám az elégedett megrendelőnél. Viszont ha valaki alulmúlta önmagát, túl sok félnivalója nem volt, maximum abból a családból nem rendeltek többet. Mára az internetes esküvői fórumok térhódításával ez a helyzet megváltozott, hiszen az esküvőjük után a menyasszonyok egy része beszámolót készít, melyben pontosan leírja azt is, ha csalódott valamiben. Ez megmarad az utókornak, nem csak most olvassa több száz potenciális megrendelő, hanem évről-évre az új menyasszonyok is okulásképpen visszaolvassák ezeket a fórumokat. Így ma már egyre többen figyelnek a munkájukra még inkább, hiszen sosem tudhatják, ki az, aki meg fogja írni tapasztalatait az esküvője után. Természetesen fordítva is működik ez, ha valakiről jót írnak sokan, ez évek múlva is meghálálja magát, és hosszú távon ez lesz a lehető legjobb reklám.

Az esküvő köré hatalmas, szerteágazó kereskedelem épült az elmúlt évtizedekben, hiszen ma már a ruhától a sminkig, frizuráig, a meghívótól a fogadáson felszolgált ételekig, a terem dekorációjáig mindennek tökéletesnek kell lennie. Az igények nagyok, és kielégítésükre cégek százai állnak rendelkezésre. Manapság már nem az jelent gondot, hogy a belső dekorációt, virágkompozíciókat megvalósító céget találjunk, sokkal inkább az ágazat legjobbját, ízlésünknek megfelelőt megtalálni a bőséges kínálatban.

Nyugaton már 20-30 éve szinte elképzelhetetlen a lagzi a szaktanácsadó, szervező segítsége nélkül. Magyarországon még mindig sokan idegenkednek a gondolattól, hogy esküvőszervezőhöz forduljanak, pedig a profi segítség nagy terhet vehet le a vállunkról. Felesleges luxusnak, sznob allűrnek tartják, ám egyre szaporodik az igény a bizonyítottan képzett, rátermett és korrekt esküvőszervező vállalkozások iránt.

Sajnos, nem segített a szakma jó hírnevén az elmúlt néhány évben felbukkanó, majd rögtön eltűnő önjelölt szervezők ámokfutása. Ma már a megbízók is jobban figyelnek az árulkodó jelekre, és joggal gyanakodnak a magát már befutott és tapasztalt szervezőnek valló friss vállalkozóra, ha vele mindig presszókban, kávéházakban lehet találkozni. Ha nincs iroda, akkor például hol tárolja a referenciaanyagokat, egy számítógép, és egy szélessávú Internet kapcsolat sem tűnik magas elvárásnak. Hamar leírták azokat a szolgáltatókat, akik nem reagálnak a megkeresésekre. Feltűnő, ha nincs vonalas telefonszám, ha a szervezőnek csak egyetlen mobiltelefonszáma van, és az ingyenes levelezőszervereken létrehozott e-mail-címek sem üzletemberekre jellemzőek.

Forrás: eskuvoszervezes.blogter.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://megszervezem.blog.hu/api/trackback/id/tr331292481

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

süti beállítások módosítása