Népszerű volt a Vizek Éve
A Vizek Éve 2008 témaév a Nagy Ízutazás 2006 és a Zöld Út 2007 programsorozatnál is nagyobb ismertségnek és népszerűségnek örvendett – derül ki a Magyar Turizmus Zrt. felméréséből.
A korábbi kampányévek (Nagy Ízutazás 2006, Zöldút 2007) tapasztalataira alapozva a Magyar Turizmus Zrt. 2008-ban is egy kiemelt termékre, a vízhez kötődő turizmusra koncentrálta erőforrásait belföldön. Tavasszal és ősszel az egészségturisztikai kínálat népszerűsítésére, nyáron pedig a Magyarország élővizei által kínált lehetőségekre helyezte a hangsúlyt.
A kampányév során január és június, majd szeptember és december között minden hónapban egy-egy turisztikai régió mutatkozott be és várta szállásdíjkedvezményekkel a vendégeket, júliusban és augusztusban pedig az ország népszerű élővizeire irányította a belföldi utazóközönség figyelmét a Magyar Turizmus Zrt. A magyar lakosság attitűdjeinek és utazási szokásainak változását a kampányévet megelőző és a kampányévet követő, azonos módszertannal készült felmérés eredményeinek összehasonlításával vizsgálta a társaság. Mindkét kutatás ezer fős, a magyar lakosságot a legfontosabb demográfiai jellemzők alapján reprezentáló mintán, személyes megkérdezéssel történt. A felmérésből kiderült, hogy a megkérdezettek 21 százaléka hallott vagy olvasott a kampányévről. A megkérdezettek túlnyomó többsége (93,7 százalék , 2007: 84,9 százalék , 2006: 83 százalék ) szerint jó volt a kezdeményezés, a kampányév jó hatással volt Magyarország mint úti cél imázsára a magyar lakosság körében. A hazai természetes vizekkel, strandokkal, aquaparkokkal, gyógy-és termálfürdőkkel, wellness-szolgáltatásokkal kapcsolatos pozitív attitűdök sok esetben tovább javultak. Fontos eredmény az is, hogy a wellness már nem tűnik olyan drágának, mint korábban. A kampányév kedvezően befolyásolta az utazási szándékokat is.
Forrás: vendegeshotel.hu