Egy kis kreativitásal azonban lehetőség van arra, hogy egy gondolatot vagy véleményt média eseménnyé tegyünk.
Első lépés; Csiszolj az üzeneten
Próbálj meg egyszerű üzenetet kommunikálni. Lehetőleg egy rövid mondatot.
(pl: Ne igyál és vezess) Azután e-köré próbáld felépíteni a t, képekkel, szlogenekkel, zörejekkel, jelekkel, Emlékezz Henry Thoreaura. Egyszerűsítés, egyszerűsítés, egyszerűsítés. És jusson eszedbe mit tesznek a politikusok: Ellenőrizd le a célcsoport adatait, hogy meghatározhasd mely szavak, kifejezések használata a legelőnyösebb az üzenet célbajuttatásához.
t létrehozni rendkívüli fontosságú amennyiben tudósítást szeretnénk róla látni, hallani. A média, különösen a televízió azonban ritkán tudósít olyan ről ami csak egy bizonyos csoport gondolatairól, nézeteiről vagy véleményéről szól.
Második lépés; Válaszd ki a legmegfelelőbb média eseményt
Néha pontosan tudjuk mi is lesz a alapja (pl: Egy fontos riport közzététele) és ezt az eseményt kell a megfelelő vizuális elemekkel, helyválasztásal és időzítéssel felöltöztetni, tökéletesíteni. Más esetekben valami egyénit kell létrehozni, hogy média tudósítást érjünk el. Bármelyikről is legyen szó a látvány szerepe nagyon fontos.
Harmadik lépés; A megfelelő időpont kiválasztása
A riporterek általában normális időbeosztással dolgoznak. A híradó és újság csökkentett létszámmal működik a hétvégén vagy a határidős munkák után hétközben. A legjobb ha a t hétfő és csütörtök között rendezed, reggel 10 és délután 2 között. Tervezz egy látványos eseményt délután 5-re vagy este 10-re, lehetővé téve a helyi TV-nek hogy élőben közvetíthesse.
Pénteken megrendezni egy t nem túl szerencsés, mivel a szombati lapok általában vékonyabbak. Ha hétvége, próbáld meg a vasárnap reggelt, mielőtt a profi sportjátékok kezdődnek.
Negyedik lépés; Találj egy hatásos helyszínt
A jó heyszín megválasztása maximalizálja a médiában való megjelenés esélyét és az üzenet sikeres kommunikációját. Például, ha egy tanítás utáni erőszak ellenes programot próbálsz támogatni, helyszínnek válassz egy játszóteret a háttérben kosárlabdázó gyerekekkel.
Ötödik lépés; Állíts össze egy média listát
Szerezz be egy listát a lehettséges médiákról. Használd ki ezek változatosságát. Ne feledd, hogy bár kétségtelenül vannak leghatásosabb médiák (országos TV csatornák, bizonyos napilapok), nem szabad megfeledkezni az egyéb lehetőségekről sem. Olyan csatornák amelyek a fő TV csatornák által ignorált híreket adják, kisebb újságok, hetilapok, kisebb rádiócsatornák és hasonlók.
Hatodik lépés; Hogyan írj közleményt
Lehet, hogy csak 30 másodperced van ennek megírására de olyannak kell lennie hogy a fontos információ rögtön észrevehető és megérthető legyen.
Vagyis, rövidségre és érthetőségre törekedj. Egy oldalon kell hogy megmagyarázd az általad szervezett eseményt, hangsúlyozva mitől egyedi és látványilag érdekes. A megírásra szánt idő 75 százalékát a főcímre és az első bekezdésre szánd.
Hetedik lépés; Hogyan terjeszd a közleményt
Gyakran szükségtelen eljuttatnod a közleményt minden médiaforráshoz. Ha egy bizonyos szegmenst akarsz megcélozni, keresd meg azokat a csatornákat amelyek a te célcsoportodhoz szólnak. Ha például a nem kívánt terhesség megelőzéséről próbálsz a fiatalokhoz szólni, egy zenei csatorna szerencsésebb választás mint egy újság.
Kihez jusson el a közlemény? Újságok esetében ahhoz a riporterhez aki a témával foglalkozik. Ha az újság kicsi és nincs ilyen ember, a szerkesztőt érdemes megkeresni. TV csatornák esetében a megbízott műsorszerkesztő a kontakt személy. Rádióknál a hírszerkesztő. Ha van, vesd latba minden személyes ismeretséged.
Nyolcadik lépés; Riporterek
Az ország legjobb ét szervezheted, nem számít, ha nem foglalkozol vele a kezdetektől a végéig. Tégy meg mindent hogy az újságírók tudjanak a edről. Hívd fel őket jóval az esemény előtt és ha teheted a reggelén is.
Ne félj. Habár a legtöbb újságíró szörnyen elfoglalt, a legtöbbjük kedves ember akik hallani akarnak rólad. Légy rámenős, ne tágíts, de légy udvarias.
Kilencedik lépés; Készülés az interjúra
Interjú esetében a cél, hogy az üzenetnél maradj. Ez azt jelenti, hogy bármit is kérdezzenek a riporterek, úgy kell reagálnod hogy a fő üzenetet köpzvetítsék a válaszaid. Mondjuk, a helyi TV híreiről adsz interjút. Azon álláspontodnak szeretnél hangot adni, hogy a híradóban elszaporodtak a bűnügyi témájú hírek. Íme néhány lehetséges válasz:
Kérdés: Nem gondolja, hogy a TV csatornák azért közölnek annyi bűnügyi témájú hírt mert az embereket ez érdekli?
Válasz: Az emberek egyensúlyt szeretnének, nem bűnügyi témájú főhírt minden nap, mint ahogy az a legtöbb TV csatornán tapasztalható.
Kérdés: Rizst fog vacsorázni?
Válasz: Néha annyira rosszul vagyok a sok bűnügyi hír után - bár a statisztikák szerint
a számuk egyre csökken- hogy semmit nem vagyok képes megenni vacsorára.
Hogy képesek legyünk hasonló válaszokkal előállni, gyakorolni kell jó előre. Keress egy barátot aki a riporteri szerepbe bújva segít neked.
Tizedik lépés; Tarts sajtókonferenciát
Sok szervezőnek amikor publicitáson gondolkodik a sajtókonferencia jelenik meg a fejében. A valóságban azonban nem mindig ez a legjobb választás. Sokszor jobb megoldás megszervezni egy t és biztosítani hogy egy szóvívő rendelkezésre álljon amennyiben szükség van rá.
Azonban amikor több fajta médiától várjuk, hogy tudósítson egy t vagy közzétegyen egy bejelentést, sajtókonferenciára van szükség. Ebben az esetben a sajtókonferencia legalább 20 perces kell hogy legyen, extra 10 perccel a kérdésekre, maximum 4 nyilatkozóval.
Kezdjünk időben és a riporterek számára készítsünk egy listát amelyre feliratkozhatnak. A moderátor feladata, hogy félbeszakítsa a nyilatkozót amennyiben az túlfutna a megadott időn. Ellenőrizzük le az erősítést a konferencia megkezdése előtt. Nem árt egy főpróbát tartani és átfutni a kérdéseken. A nyilatkozóknak biztosítsunk valami segédletet (jegyzet, adatok), arra az esetre ha esetleg elakadnának.
Mégha nem is formális sajtókonferencia mellett döntünk akkor is osszunk szét a ről könnyen érthető információs mappákat. Ez ne tartalmazzon 10-nél több oldalt. Mi legyen benne? A sajtóközlemény, a nyilatkozókról néhány életrajzi adat, egy nagyobb cikk az esemény apropójáról, lehetőleg egy nagyobb újságból.
Tizenegyedik lépés; Értékelés
Ne kapkodjuk el a kiértékelését. Nem szabad személyes kudarcnak felfogni, ha nem a legjobb kritikát kapjuk. Ne adjuk fel! Azonban arra is emlékeznünk kell, hogy megjelenni egy újságban teljesen haszontalan is lehet ha nem kapcsolódik hozzá olyan stratégia ami a kampány megnyerésére irányul. Első a stratégia, második a média.
Néhány ötlet híradásra érdemes eseményekről
A jó média titka a kreativitásban és az agresszivitásban rejlik. Az ésszerűség határain belül.
A következőkben azt néznénk meg hogyan lehet a látványosabbá tenni egy t. Olyan eseményeket említünk amelyeknek sikerült médiafigyelmet kapniuk.
Nonprofit szervezetek
Ne hagyd ki a lehetőséget a publicitásra amikor szervezeted olyasmit tesz ami látványilag érdekes. Folyó tisztítása, graffiti eltávolítása a falakról vagy egy idős polgárnak segíteni megtalálni az elveszett kedvencet, mind lehet hír értékű.
A rendőrség gyakran generál tudósításokat azáltal, hogy újságírókkal járják a várost, hasonlóan, iskolák hívják a riportereket amikor színes és érdekes dolog történik náluk.
Tárjunk fel valós problémákat
Mozgássérült aktivisták demonstráltak a középületekbe való nehéz bejutás ellen úgy hogy elhagyva tolókocsiaikat megpróbáltak felkúszni a lépcsőkön.
Petíciók
Kansasi aktivisták kerültek a média érdeklődési körébe amikor petíciójukat a parlamentet körbevevő kerítésekre ragasztották.
A kamerák imádják a jelmezeket
Aktivisták egy csoportja öltött bóhóc jelmezt, hogy tiltakozzanak a parlamentben zajló viselkedés és morál ellen. Mások télapó ruhában fejezték ki nemtetszésüket a cégeket elárasztó ajándékok miatt. Voltak akik fáknak öltözve tiltakoztak az erdőírtások ellen.
Készítsünk élethű másolatokat a valós veszélyforrásokról
Barbara Donachynak köszönhetően tudatosult az amerikaiakban a tényleges nukleáris arzenál, amikor agyagból megmintázta a 34 ezer miniatűr bombát és tengeralattjárót.
A Nebraszkai Nemzeti Béke Múzeumban található egy alkotás ami a nukleáris hulladék tárolására használt hordók másolatából épült fel.
Mások a Dél Afrikai nyomornegyedek élethű másolatát készítették el.
Felkérések
Egy esetben amikor aktivisták egy csoportja sikertelenül próbált egy szemétlerakó megakadályozásának ügyéhez elég publicitást szerezni egy jótékonysági koncert szervezésének ötletével végül kellő médiafigyelmet kapott.
Forrás: rendezvenyszervezes.blogter.hu