Mi a brief?
Rendezvényszervezés a valóságban
A brief, angolul vázlat, egy olyan elsődleges iromány, ami az alapvető adatokat tartalmazza a rendezvényszervező és a megrendelő számára. Ezek a legfontosabbak:
Ügyfél neve, Kapcsolattartó, elérhetőségek. Mikor lesz a prezentáció, azon résztvevők száma. Rendezvény alkalma, üzenete: Milyen márka, terméket vezetnek be, esemény típusa stb. A rendezvény feladata: promóció, image kampány, online kampány stb. Mikor esedékes a rendezvény. Felhasználható média eszközök. Mi a rendezvény marketing célja: forgalom vagy látogatottságnövelés. És a kommunikációs célok...
Mik a kötelezően felhasználható elemek.
A rendezvényen résztvevők: száma, korösszetétele, nemek aránya. Fontosabb személyek megnevezése...valamint a résztvevők típusa: VIP, cégen belüli dolgozók, outsourcing dolgozók, partnerek, felsővezetés stb...
Szóval elég sok mindennek benne kell lennie egy ilyen brief-ben. Ennek azért nagy a jelentősége, mert egy jól megírt brief-ből a rendezvényszervező komplett ajánlatot tud készíteni a megrendelőnek! Elég párszor akár csak telefonon egyeztetni és költséghatékonyabb megoldás, mint lemenni vidékre és több alkalommal személyesen egyeztetni, hogy mit óhajt a megrendelő!
Forrás: rendezvenyszervezo.blog.hu