A gazdasági válság ellenére ismét divatba jöttek a fényűző és extravagáns partik, a cégek ugyanis igen magas jövedelemmel rendelkező ügyfeleikre koncentrálnak, akiket mindenáron meg akarnak tartani. Magánrepülős utazás, lebegő étterem és több tízezer dolláros ékszereket viselő felszolgálók a vásárlócsalogató trükkök között.
Míg a legtöbb egyesült államokbeli vásárló számára a nagy pénzköltések ideje egy időre lejárt, az igazán gazdagoknak csak egy kis bátorítás kell, hogy ne apadjon a vásárlókedvük, vélekedik néhány luxuscikkeket forgalmazó cég.
A Damiani ékszerháznak bejött a parti
Az exkluzív brandeknek is tenniük kell valamit, hogy megtartsák forgalmukat. Ennek egyik módja az, hogy kiszélesítik a vevőik körét, és egyre több új üzletet nyitnak. A válság miatt azonban a már meglévő vásárlók megtartására helyezik a hangsúlyt: azokra, akik egyetlen vásárlás alkalmával több ezer dollárt is képesek elkölteni.
A leértékeléssel a brand imázsát kockáztatnák, így inkább extravagáns partikat rendeznek, hogy növeljék már meglévő ügyfeleik vásárlási kedvét. A szervezők úgy gondolják, hogy az exluzív események rendezése egyáltalán nem számít pénzkidobásnak, inkább a marketing egy másik formájának tekintik. Míg a legtöbb vállalat visszafogja a marketingre költött összegeket, a luxusiparban ennek az ellenkezője történik.
"A nehéz időkben, amikor a vásárlói kedv csökken és a fogyasztási szokások változóban vannak, fontos, hogy a luxuscégek megtartsák a törzsvásárlók lojalitását" - mondta Claudia D'Arpizio, a Bain & Co. konzultációs cég luxuselemzője.
A Damiani ékszerház és az Angelono életmód magazin egy 9 millió dolláros (1,9 milliárd forintos) ingatlant bérelt ki közösen, hogy fényűző partit adjon leendő ügyfeleinek. A potenciális vásárlók, miután elfogyasztották a vacsorát és a pezsgőt, megtekintették az ékszerkollekciót, amelynek darabjait a frissítőket felszolgáló személyzet tagjai is viselték.
A vásárlóknak több személyre szabott, "intim élményt" próbálunk nyújtani, mondta Laurie Partuno, a fent említett partit rendező Damiani üzlet menedzsere. "Manapság nagyon hatékonyan kell elkölteni a marketingre szánt összegeket."
A luxuscégek a törzsvásárlókat akarják megtartani
A partiknak csak a kreativitás szab határokat. Az American Express például Torontóban egy daruval felfüggesztett, 50 méteres magasságban lógó teremben rendezett fogadást, Kanada legjobb séfjeinek közreműködésével. Az egyik high-end cég pedig magánrepülőgépes utazásra hívta potenciális ügyfeleit.
Egy kaliforniai, prémium kategóriás fitneszterem-hálózat modelleket és egy híres DJ-t szerződtetett a nyitóbulijára, a vendégek pedig 150 dolláros (31 ezer forintos) spa utalványokat és ruhákat tartalmazó ajándékcsomaggal távoztak. A 170 vendégből végül 9 vásárolt bérletet, ezzel az aránnyal a szervezők szerint a parti sikeresnek számít.
A dubaji székhelyű Emirates Airlines több mint félmilló dollárt (103 millió forintot) fizetett Ricky Martinnak egy koncertért, amikor a Los Angeles-i piacra való belépését ünnepelte. A sztár a parti kedvéért az egyik sláger szövegét is megváltoztatta, az abban szereplő földrajzi nevet Dubajra módosította.
A vendégek közben homárt, királyrákot ettek, és egy Egyesült Arab Emirátusokról szóló könyvvel távoztak.
A fogadások szervezői azzal is számolnak, hogy a kitűnő fogások és megnyerő ajándékok híre futótűzként fog terjedni a tehetős meghívottak ismerősei között, ez pedig a marketing leghatéknyabb formája. Azért, hogy elkerüljék a gazdasági helyzet veszteseinek rosszallását, az extravagáns partikon gyűjtéseket szerveznek különféle jótékony célokra és nonprofit szervezeteknek.
Forrás: deluxe.hu