Miért van szükség egy profi szakemberre, aki helyetted szervez, rohangál, felügyel, ellenőriz, irányít.
De hogyan tudod meg, hogy az általad felkért figyel-e a Te pénztárcádra is, és nem akar Téged fölösleges kiadásokba belehajtani?
Sok cég is ajánlja magát a különböző csatornákon. A bőség zavarában leszel azonnal, ha ezen reklámokat elolvasod, de fogalmad sem lesz róla, hogy a reklámjuk igazat mond-e, igaz?
Mi a megoldás, hogyan tudod kiszűrni azon ket, akik elsősorban a saját érdekeiket képviselik a Te pénztárcád rovására?
1. Nézd meg, hogy ADNAK-E GARANCIÁT?
Mi az a dolog amire figyelni szoktál, ha valamely árut, vagy szolgáltatást meg akarsz vásárolni? A GARANCIA!
- Áru esetében egyszerű a dolgod, mert megnézed a szavatosságát, vagy a számla mellé kapott garancia levélen látod a garancia lejárati dátumát.
- A szolgáltatásokon nem találsz szavatosságot, lejárati dátumot, garanciát pedig nem mindig tudnak, vagy akarnak adni. Az esküvőszervezés is a szolgáltatások körébe tartozik, és teljesen szubjektív megítélés kérdése, hogy a rendezvény jó volt-e, vagy sem? Ráadásul, csak utólag derül ki, milyen is volt.
Ennek ellenére lehet rá garanciát adni. Azt az céget válaszd, amelyik be meri vállalni, hogy a Te elégedetlenséged esetén a munkadíját egészben vagy legalább részben visszafizeti.
2. Figyelj arra, hogy mennyire RAGASZKODIK MEREVEN az cég a saját partnereihez, beszállítóihoz, mennyire akar Téged RÁBESZÉLNI A SAJÁT PARTNEREIRE.
Te kitaláltál egy helyszínt az esküvődnek, de a rendezvényszervező megpróbál rábeszélni egy másikra, az ő partnerére.
Érezni fogod a különbséget, hogy AJÁNL NEKED egy másik helyszínt - amit ő már kipróbált, sok rendezvényt tartott ott, és meg volt vele elégedve - vagy pedig MEG AKARJA VÁLTOZTATNI AZ ELKÉPZELÉSEDET, és megpróbál rábeszélni egy másik helyszínre, másik irányra.
3. BÍZZ A MEGÉRZÉSEIDBEN!
Az 1-2. pontot ez a harmadik csak kiegészíti, de a legfontosabb mindegyik közül! Miért mész be az egyik étterembe, ha 10 másik is található mellette? Most biztosan rá fogod vágni, hogy megnézed az étlap választékát, az étterem jellegét, az árakat. Ezt hívják racionális döntésnek.
El kell, hogy keserítselek, mert az ember nem racionálisan dönt egyik, vagy másik irányban.
Ezt nem én állítom, hanem kutatások bizonyítják. Az ember emocionális alapon dönt, amit a döntés után racionálisan megmagyaráz, alá próbál támasztani. Azért mész be az adott étterembe, mert megtetszett. Utólag meg is tudod magyarázni, hogy miért.
Most én pont erre az emóciós képességedre szeretném felhívni a figyelmedet!
Tegyük fel, hogy megnézted az k ajánlatait, és leszűkítetted a körét azoknak, akik garanciát vállalnak (1. pont), és tovább szűkítettél azzal is, hogy csak azokkal foglalkozol, akikben nem érezted, hogy rá akarna beszélni az ő elképzeléseire (2. pont).
Most állj meg egy pillanatra, és lazíts! Próbáld meg kikapcsolni agyad racionális, megindokló, megmagyarázó, mérlegelő felét. Próbálj meg elvonatkoztatni a rendezvényszervezők által elmondott, saját magukat dícsérő előnyöktől. Ha erre képes vagy, akkor tedd fel Magadnak azt a kérdést, hogy első pillanatban melyik cégnél voltak a legpozitívabb érzéseid?
Biztos sokszor hallottad már, hogy az első megérzés a legjobb. De csak akkor igaz ez, ha tényleg ki tudod kapcsolni agyad mérlegelő felét!
Ügyes, és okos döntést tudsz hozni, csak hallgass a megérzéseidre!
Forrás: eskuvoitanacsok.hu