Nemrég egy aranyos jegyespár - akinek az esküvőjét szervezem - kért tőlem tanácsot az esküvőjük napjának beosztásával kapcsolatban. Felsorolták, hogy mi mindent terveztek be erre a napra:
- A menyasszony reggel a fodrászhoz, és a kozmetikushoz volt betervezve,
- Ezen idő alatt a vőlegény elhozza az aprósüteményeket, és a menyasszonyi tortát a cukrászdából,- Utána mindketten az esküvőnek helyszínt adó budai szállóba autóztak volna, becsekkolni a nász-szobájukba,
- 11 órától fogadták volna a vidéki vendégeket, akiknek szintén szobákat foglaltak a szállóban,
- 12:30-ra tervezték a vidéki rokonokkal való közös ebédet, szintén a szállóban,
- 13:30-tól a fotós szeretett volna képeket készíteni róluk a hotel 2 hektáros gyönyörű parkjának több pontján,
- 15:00-ra tervezték az indulást a polgári esküvőre, a város másik végére, Újpestre,
- 15:30 volt a polgári esküvő tervezett időpontja,
- 16:00 órakor kellett indulniuk a Március 15-e téri templomba, az egyházi esküvőre,
- 16:30-ra volt az egyházi esküvő tervezve,
- 17:30-18:00-ig köszöntő a templom előtt,
- 18:30-ra tervezték, hogy a vendégsereg megérkezik a vacsorának helyszínt adó hotelhez,
- 18:30-19:00-ig gondolták, hogy a welcome drinket mindenki elfogyasztja,
- 19:00-kor tervezték a vacsora kezdetét
A felsorolásból Neked mi tűnik ki rögtön? NAGYON SŰRŰ A PROGRAM!
A túl szűk időkeretből pedig mi következhet? A DOMINÓ EFFEKTUS, azaz, ha valahol megcsúszol az idővel, akkor borul az egész nap. Ettől pedig nemcsak a pár, de a teljes vendégsereg is idegessé válhat, elronthatja a feszített tempó az egész esküvőt.
Mi a teendő? A szortírozás, és az átszervezés!
Végy elő egy papírt, és írd fel azokat a programokat, melyeket nem lehet (vagy nem szeretnél) kihagyni az esküvőd napján, a többit pedig próbáld úgy beillszteni ezek közé, hogy mindegyik időpontra még legalább 15-20 percet ráhagysz.
Mindenképpen beszéld át ezt a tervet a pároddal, az örömszülőkkel, és mindazokkal, akiknek szerepük, feladatuk van ezen a napon (Tudom, hogy sokan ki akarják hagyni a szülőket a tervezésből, mert akkor azok a saját fejük, és elképzelésük után mennek a megvalósításban. Ha nem akarjátok őket bevonni a tervezésbe, az nem baj, de kellenek a megvalósításhoz segítők. Nem szabad, hogy mindent Ti intézzetek, mert kipurcantok, az pedig nem célja az esküvőnek).
Először írd fel a "kihagyhatatlan" programpontokat, majd pedig azokat, amelyek nem kötelezőek, vagy átszervezhetőek.
Fent említett párnak azt javasoltam, hogy a polgári esküvőt - amelyet eleve csak szűk körben, a két tanúval együtt akartak megrendezni - tegyék egy korábbi napra (Az önkormányzatoknál vannak szabad időpontok a hétköznapokra, főleg, ha a polgári esküvőt csak 4 főre kéritek). Ennek a programnak a kivételével nyertünk 1 órát, ráadásul a közös ebédet egy kicsit előbbre hoztuk, így teljes nyugodtsággal tudtuk a vidéki vendégek fogadását, a közös ebédet, a fotózást megvalósítani.
Még egyszer: A házasság napjának lehetőleg minden elvégzendő feladatához legyenek segítőitek.
Például a menyasszonyi torta elhozását se csak egyikőtök egyedül intézze. Mert mi van akkor, ha tényleg nem készültek el a cukrászdában vele? Megvárjátok, és ezáltal csúszik a többi programotok? Ehelyett ha ketten vagytok ott, akkor a segítő meg tudja várni a torta elkészültét, Te pedig taxival (vagy ha két külön autóval mentetek
Forrás: eskuvoitanacsok.hu