A blogunkról

Bemutatjuk a megszervezem.hu weboldalt, mint rendezvény navigátort!
Minden információt összegyűjtünk, ami jelenleg az interneten van rendezvénnyel, esküvővel kapcsolatban.
A blogon PR cikk megjelenítésére is van lehetőség, de kizárólag a partnereink számára.
Csatlakozzon partnerként!

Címkék

álomesküvő (61) bál (3) báli ruha (1) biofesztivál (2) blog (3) bor (29) borfesztivál (5) catering (3) cégadatbázis (1) ceremóniamester (11) csali (1) csokoládé (1) cukrászda (1) damjanovich (1) dekoráció (11) dilemma (1) eljegyzési gyűrű (4) előadó (2) előadóművész (1) emagazin (2) esküvő (199) esküvői csokor (12) esküvői kitűző (5) esküvői ruha (22) esküvői torta (11) esküvőszervező (88) event expo (2) e mail cím (1) fehér galamb (1) fellépő (2) fesztivál (2) fotós (21) fotózás (9) gasztro (1) gasztronómia (3) google (1) google adwords (2) hatékonyság (2) házasság (14) hellókarácsony (3) hostess (1) ingyen (1) internet; (2) internet marketing (2) internet stratégia (4) internet trend (1) iwiw (2) karácsony (8) kastély (29) kastély07 (1) kastélyszálló (7) kiállítás (4) közösségi oldal (1) landing oldal (3) látogatottság növelés (3) likör (1) link (1) linkapcsolat (2) marketing (3) meghívó (1) menyasszonyi csokor (6) menyasszonyi ruha (15) menyasszony tánc (7) mercus (1) milliomos szuletik (1) nászút (13) nyereményjáték (4) önbizalom (1) online (4) online iroda (4) online marketing (5) online mini képzés (1) online pr (1) online public relation (1) online vallalkozas (2) online vállalkozás (1) pálinka (1) pecabot (1) poker (1) ppc (1) program (1) reddit (1) rendezvény (103) rendezvényhelyszín (45) rendezvényhelyszín0 (1) rendezvényszervező (55) rendezvénytechnika (11) rss (1) sütemény (2) svédasztal (4) szerelem (1) színész (1) torkos csütörtök (1) újdonság (2) vásár (2) videós (1) virág (2) virágbolt (1) vőfély (21) web2 (1) web2.0 (1) weboldal (2) webrendezveny.hu (1) zenekar (1) zenész (3)

Stratégiai Partner

Csökkent a borfogyasztás

2008.12.03. 12:44 | megszervező | Szólj hozzá!

Csökkenő mennyiség és növekvő átlagár jellemezte a magyar háztartások borfogyasztását 2007-ben - derül ki a GfK Magyar Bormarketing Kht számára készített összefoglalójából. Részletes elemzés.
A Gfk Piackutató Intézet 2000 háztartás bevonásával végzett panelkutatása szerint a hazai háztartások 2007-ben, 2006-hoz képest 5,9%-kal kevesebbet költöttek otthoni fogyasztásra vásárolt borokra. Az értékbeli csökkenés 11,5 százalékos mennyiségi csökkenéssel párosult. Ezt a csökkenést leginkább az asztali borok forgalmának visszaesése okozta, melyekből majd negyedével esett vissza a háztartások vásárlása. E mellett a magasabb áru minőségi termékekből 5 százalékos visszaesés volt tapasztalható.

A háztartások átlagosan 421 Ft/liter áron vásároltak valamilyen bort. Ez az átlagár 6,3%-kal magasabb az egy évvel korábban mért adatoknál. Az átlagár növekedése főleg a táj-, illetve asztali bor kategória átlagárainak növekedésének köszönhető. A tavalyi év során a háztartások 52,2%-a vásárolt legalább egy alkalommal bort, háztartásonként átlagosan 19,43 litert egy év alatt. Ez csaknem 11%-os csökkenést jelent a korábbi évhez hasonlítva. Mindez elsősorban annak köszönhető, hogy a háztartások kevésbé gyakran - átlagosan csak 11 (-7,7%) alkalommal - vásároltak egy év alatt. E mellett a vásárlási alkalmanként a kosarakba kerülő borok mennyisége is minimálisan csökkent, 1,73 (-3,3%) literre..

A háztartások leggyakrabban továbbra is asztali bort vásároltak, de egyre inkább eltolódik a keresletük a magasabb minőségi kategóriák és a magasabb ár felé. A minőségi bor vásárlásának forgalmi értéke csaknem háromszorosa az asztali borok forgalmi értékének, mely utóbbiak tavalyi 10 százalékos árdrágulása is hozzájárulhatott a majd 25 százalékos mennyiségi visszaesésükhöz.

A háztartások vásárlásában az import egyelőre még nem jelentős, és a tavalyi évben jelentősebben vissza is esett a háztartási kereslet az ilyen termékek iránt.

Minőségi borok
A háztartások csaknem 40%-a (1.584.000 háztartás) vásárolt legalább egyszer minőségi bort a 2007-es év során. A teljes minőségi borokra elköltött összeg 5,8%-kal kevesebb, mint egy évvel korábban. A megvásárolt minőségi bor értéke az összes borvásárlás értékének 57,82%-át teszi ki. A vásárlások teljes volumene is csökkent 5,1 százalékkal. 2007-ben a minőségi borok 39,7%-át teszik ki az háztartások által vásárolt bor mennyiségének (mindhárom kategória forgalmát ideértve). A vásárlások literenkénti átlagára 614 forint volt. A háztartások a vizsgált időszak alatt átlagosan 10,15 liter minőségi bort vásároltak, amely egy kicsit magasabb, mint a korábbi évben beszerzett mennyiség.

Tájborok
A tájborok forgalma 21,4%-kal részesedett az összes háztartások által vásárolt bor forgalmából 2007-ben. E mögött egy 3,3 százalékos mennyiségi növekedés áll 2006-hoz képest. A termékkör átlagárának 5 százalékos növekedése következtében az értékbeli növekedés magasabb, 8,3%-os volt. A vásárolt tájborok átlagára tehát 2006-ról 2007-re csaknem 5%-kal, 369 forint/literre növekedett. A vizsgált időszak alatt a háztartások 26,3%-a vásárolt legalább egyszer tájbort. Egy háztartás átlagosan 9,41 litert vásárolt 2007-ben, egy vásárlás alkalmával pedig 1,54 liter bort vitt haza.

Asztali borok
Az asztali borok forgalma a háztartások összes vásárlási értékének 20,78%-át teszi ki, mennyiségben ugyanakkor csaknem 36%-os a részesedése. Ez is jól mutatja, hogy ennek a kategóriának a legalacsonyabb az átlagára, 2007-ben mindössze 243 forint/liter volt, ami még így is több, mint 9%-kal magasabb az előző évhez viszonyítva. A háztartások 22,7%-a vásárolt asztali bort az előző évben, háztartásonként 16,06 litert, amely 18%-os csökkenést jelent. Ezek hátterében az áll, hogy csökkent a vásárlások gyakorisága, illetve az egy alkalommal vásárolt bor mennyisége is, ám ez a vásárlásonkénti 2,11 liter még mindig a legmagasabb érték a minőségi kategóriák között.

Import
Az import részesedése a háztartások vásárlásaiból mindössze 7,34% volt, ami jelentős, csaknem 20%-os értékbeli csökkenést jelent a 2006-os évhez viszonyítva. A vásárlások mennyisége még jelentősebb,31,5%-os visszaesést mutat. A vásárlások literenként átlagára 449 forint/liter volt, ami viszont csaknem 20%-os növekedést jelent az előző évhez képest. Az összes megkérdezett háztartás 11,3%-a vásárolt 2007-ben import bort, az év során átlagosan 3,8 alkalommal, alkalmanként 1,64 litert.

Kereskedelem
A háztartások borbeszerzéseinek legnagyobb aránya továbbra is diszkontokban fogy el. A diszkontok részesedése a teljes mennyiségi piacból 30,5%, amely 1,4 százalékpontos növekedést jelent 2006-hoz képest. 27,8%-ra növekedett a hipermarketek részesedése, amely jelentős, 4,1 százalékpontos növekedést jelent az előző évhez képest. A szupermarketek (11,8%), a független kisboltok (6,3%) részesedése viszont csökkent 2007-ben. A minőségi borokat többnyire hipermarketekben (34%) és diszkontokban (31%) szerezték be a fogyasztók, a tájborok esetében ezek mellett jelentős a termelőktől történő vásárlás aránya is. Az asztali borok egyharmada diszkontokból került a háztartásokhoz, további 24%-ot pedig hipermarketekben vásároltak meg. Az import borok esetében ez az arány eltolódni látszik, a beszerzések 48,1%-a diszkontban (az előző évben 68,8%), 34,5%-a pedig hipermarketben realizálódott (az előző évben 14,9%). A diszkontokra, a kisbolt láncokra, valamint a szupermarketekre jellemző a kereskedelmi márkák erősödése. Arányuk a diszkontokban 34,1%, a kisbolt láncokban 22% a szupermarketekben pedig 18,3% volt 2007-ben.

Végül fontos megjegyezni, hogy a borfogyasztás csökkenése egyértelműen összefüggésbe hozható a tavalyi év során bekövetkezett gazdasági recesszióval. Az Ecostat felmérése szerint 2007-ben a nettó reálkereset 4,8%-kal csökkent, míg a kiskereskedelmi forgalom volumenindexe 3%-kal, a háztartások fogyasztása pedig 2%-kal esett vissza, amely a hazai borpiacra is kedvezőtlen hatással volt.

 

Forrás: bormarketing.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://megszervezem.blog.hu/api/trackback/id/tr4809093

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Címkék: bor